۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

Estosi et Marion Marchal

فاطمه حقیقت جو "کشف حجاب" کرد


انتخاب هویت، حجاب و بی حجابی حق زنان است، من روسری از سر خود بر می دارم
حقیقت جو در یادداشتی تلگرامی به همراه عکسی که موهای خود را پوشش نداده، با بیان این نظر ک «حق انتخاب پوشش حق مسلم زنان است»، برخورد با «زنان ناباور به پوشش اسلامی» را محکوم به شکست خوانده و نوشته است: «نافرمانی مدنی و مسالمت آمیز زنان علیه حجاب اجباری بیش از پیش ضرورت تجدید نظر در قانون مجازات پوشش اجباری را نشان می‌دهد».

حق انتخاب پوشش حق مسلم زنان است. تحقیر٬ شلاق و زندان زنان ناباور به پوشش اسلامی محکوم به شکست است و نافرمانی مدنی و مسالمت آمیز زنان علیه حجاب اجباری بیش از پیش ضرورت تجدید نظر در قانون مجازات پوشش اجباری را نشان می دهد.


من٬ فاطمه حقیقت جو٬ اعلام می کنم در حمایت از حق انتخاب زنان و در محکومیت هر گونه خشونت و زندان علیه زنانی که مخالف حجاب اجباری هستند که با نا فرمانی مدنی و تحمل هزینه های سنگین درصدد رساندن صدای خود به مردم و مسوولان کشور هستند٬ روسری از سر خود بر می دارم. من مسلمانم و از سال ۱۳۸۴ که به آمریکا مهاجرت کرده ام به انتخاب شخصی خودم با روسری در محل کارم، میهمانی ها و گردهمایی ها حاضر شده ام٬ اما همواره مخالف اجبار حجاب می باشم. حق انتخاب پوشش٬ حق مسلم زنان است- خواه حجاب ضروری دین باشد٬ خواه نباشد. حتی اگر فرد مسلمان به این جمع بندی برسد که حجاب ضروری دین است٬ حق تحمیل باور خود را بر کسانی که با او هم نظر نیستند٬ ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر