۱۳۹۶ اسفند ۳, پنجشنبه

لیلا

لیلا حاتمی در جشنواره برلین
شرم آور است که در کشورم مردم فقط به بهای جان خود می توانند اعتراض کنند


کیهان لندن - لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» در فستیوال فیلم برلین می‌گوید: خجالت‌آور است که در کشور من مردم فقط می‌توانند به بهای جان خود اعتراض کنند.
لیلا حاتمی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» تازه‌ترین ساخته مانی حقیقی نسبت به اعتراضات سراسری دی‌ماه امسال واکنش نشان داد و گفت که «می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و خشم و اندوه عمیق خودم را از شیوه برخوردی که اخیرا با معترضان در ایران شد اعلام می‌کنم.»
وی گفت «شرم‌آور است که در کشور من مردم فقط می‌توانند به بهای جان خود اعتراض کنند.»
لیلا حاتمی همچنین یادآوری کرد که این اولین اظهار نظر سیاسی وی است.
فیلم پارودی- کمدی «خوک» ساخته مانی حقیقی روز گذشته اولین نمایش خود را در بخش مسابقه فستیوال فیلم برلین داشت. کنفرانس مطبوعاتی این فیلم با حضور مانی حقیقی، حسن معجونی، لیلا حاتمی، علی مصفا، لیلی رشیدی و محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم برگزار شد.
این فیلم داستان یک کارگردان شناخته شده‌ و ممنوع‌الکار به نام حسن است که در پی قتل‌ زنجیره‌ای کارگردانان‌ سینما هر لحظه امکان کشته شدن خود را می‌دهد. «خوک» یک پارودی- کمدی از وضعیت تراژدیک- کمیک این روزهای ایران است که فجیع‌ترین اتفاقات در آن عادی و بدیهی جلوه می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر