۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

.1

چرا باید بهرام مشیری ها را ستایش کرد ؟؟


عبدالحمید وحیدی
بنیانگزار اسلام در کتاب « قرآن » که دکانداران دین آنرا « کلام » خدا می دانند ، صراحتآ می گوید که : من انسانی همچون شما هستم  ( انما بشر مثلکم )  معنی ساده این عبارت اینست که منهم همانند شما می توانم مرتکب خطا شوم.

اگر روشنفکران دینی چه غیر دینی  نه  همانند  دکانداران و شیّادان دین فروش ، اجازه می دانند که مردم آزادانه  درباره رفتار و سنت بنیانگزار اسلام بحث و گفتگو کنند تاخودشان به نتایج مردمی و جامعه پسند می رسیدند ، بدون تردید ، سرنوشت این شخصیت  تاریخی،نه تنها  مورد سوء استفاده افرادی نظیر  علم الهدی و مصباح یزدی ، احمد جنتی قرار نمی گرفت  ، بلکه  خامنه ای هم ، خود را در جایگاهی  نمی یافت  تا فرمان خدا گونه " آتش به اختیار" بروی ملت صادر کند. پس وای بر این روشنفکر نماهای واپسگرا ! و درود بر بهرام مشیری ها که دیدگاه های خود را آزادانه بیان می دارند !!
 مقصود در این نیست که بهرام مشیری ها درست  می گویند یا نادرست ، بلکه منظور در اینجاست که این اختیار باید به خود مردم سپرده شود تا خودشان در باره سیرت پیامبر قضاوت کنند! 
آیا روشنفکران دینی چنین اختیاری برای مردم قائلند؟؟؟؟  افرادی نظیر بهرام مشیری که چنین اختیاری را « حق مردم » میدانند را نباید مورد ستایش قرار داد؟؟؟
باید یاد آور شد که اخیرا پاره ای ازاین روشنفکران چنین حقی را قائل می شوند!  








   معانی تفخیذ و افضاء

تفخیذ یا لاپایی 
نوعی رابطهٔ جنسی بدون دخول است که با فروکردن و مالیدن آلت جنسی مردانه بین ران‌های شریک  جنسی دیگر انجام  می‌شود.
تفخیذ واژه‌ای عربی است که از فَخذ به معنی ران گرفته شده‌است. در زبان عامیانه معمولاً از اصطلاح «لاپایی»  استفاده  می‌شود.

در بچه‌بازی

گاه از تفخیذ در رابطهٔ جنسی با کودکان برای کمتر آزار دیدن کودک (نسبت به دخول) استفاده می‌شود،عبید زاکانی نویسنده ایرانی سدهٔ هشتم در این مورد می‌نویسد: «از کودکان نابالغ به میان پای قانع شوید تا شفقت به‌جای آورده باشید.»[۲]

در فقه شیعه]

در فقه شیعه نیز طبق فتاوا غالبا تفخیذ جایگزینی برای دخول با همسر نابالغ دانسته می‌شود، از جمله فتوای آیت‌الله خمینی در تحریرالوسیله‌اش در این زمینه چنین آمده است: «کسی که زوجه‌ای کمتر از نه سال دارد وطی او برای وی جایز نیست… اما سایر کام‌گیری‌ها از قبیل لمس به شهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد.»[۵]
همچنین تفخیذ مرد با زنی که رابطهٔ زوجیت بین آنان نیست، زنا نیست اما رابطهٔ نامشروع به حساب می‌آید. نا مکارم شیرازی فقیه و حقوق‌دان شیعه معتقد است که اگر در اثر این رابطه زن حامله گردد و  فرزندی به دنیا آید، زنازاده بهه  حساب نمی‌آید و از حقوق فرزندان حلال‌زاده برخوردار است.

افضاء

یکی کردن مجرای بول و حیض را اِفضاء می‌گویند و از آن در بابهای نکاح، حدود و دیات سخن گفته‏اند. 


تعریف واژه افضاء

[ویرایش]


افضا به یکی کردن مجرای حیض و غائط و نیز یکی کردن مجرای حیض، غائط و بول نیز تعریف شده است؛ [۱] [۲] امّا آنچه در شناسه آمده، قول مشهور است. 

افضای کبیره

[ویرایش]


به قول مشهور، احکام افضای زن نابالغ بر افضای زن بالغ توسط شوهر با آمیزش، مترتّب نمی‏گردد. [۳] 
امّا اگر افضا با انگشت یا چیزی دیگر تحقّق یابد، شوهر ضامن دیه کامل زن است. همچنین افضای زن بالغ توسط اجنبی با آمیزش یا غیر آن، موجب ضمان دیه کامل و نیز مهر المثل در صورت افضای وی بهاکراه است. بنابر قول برخی، در صورت باکره بودن ارش بکارت نیز ثابت است. [۴] 

افضای صغیره

[ویرایش]


آمیزش با زوجه نابالغ حرام است؛ لیکن در صورت ارتکاب آن اگر موجب افضای وی گردد احکامی بر آن مترتّب می‏شود که به آن اشاره می‌شود. 

← ثبوت دیه در افضای صغیره


افضای صغیره موجب ثبوت دیه - علاوه بر مهر ـ بر شوهر می‌گردد، حتّی به قول مشهور اگر قصد طلاقزن را هم نداشته باشد. [۵] 

← وجوب انفاق در افضای صغیره


افضای صغیره موجب وجوب انفاق به زن تا زمانی که شوهر زنده است می‌شود، حتّی ـ به نظر مشهور ـ در صورت طلاق و ازدواج زن با مردی دیگر. [۶] 

← حرمت ابدی آمیزش با زن بر شوهر


افضای صغیره باعث حرمت ابدی آمیزش با زن بر شوهر بنابر فتوای مشهور می‌گردد؛ هرچند به نظر آنان، علقه زوجیّت بدین سبب از بین نمی‏رود. [۷] [۸] 

افضای نابالغ توسط اجنبی

[ویرایش]


افضای نابالغ توسط اجنبی، موجب ضمان دیه کامل و نیز مهرالمثل در صورت اکراه وی و نیز بنابر قول برخی، ارش بکارت در صورت باکره بودن است. [۹]حرمت ابدی آمیزش در صورت ازدواج اجنبی با او در این فرض، اختلافی است. [۱۰] 

افضاء و خیار فسخ در ازدواج

[ویرایش]


افضا از عیبهایی است که موجب ثبوت خیار فسخ نکاح برای مرد می‏شود. [۱۱] 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر